Antal besökare:

Mitt liv med hundar och lite till.

Idag har jag en tankarnas dag.Jag skulle aldrig vilja mista våra hundar .Men det är så mycket att tänka på och vara rädd för. Många hundar ska ha blivit ormbitna för det ska tydligen vara mycket av dom i sommar.Jag har haft en av collisarna jag hade tidigare som blev biten av en huggorm Det glömmer jag aldrig Hon såg ut som en pelikan så svälld var hon.Kunde inte tugga maten det bara rann ur mun. Så jag fick fort till veterinär Men det tog tid innan det stabiliserade sej Kräktes mycket gjorde hon men hon fick inga men som tur var.Så har vi fästing plågan.Men fästingarna är ju inte så farliga på hundarna som på människor.
Då tänker jag så här att då går man och väntar resten av året på sommaren .Visst är det härligt med värmen om det inte blir för varmt.Så vill man ut på lite semester och då har det blivit så dyrt med disiel och bensin och priserna på campingar har ökat jättemycket.Men man behöver inte stå på campingar heller särskilt om man har husvagn eller husbil.B.har inte semester förrän i augusti och då har ju valparna flyttat till sina hem.Men det blir ändå att se positivt på livet att vi har det ändå bra i detta landet.
Stora Mira älskar ligga i sheltiebäddarna.
Kram.💞
0 kommentarer publicerat i Allmänt